loading...
تیک ناب
تیک ناب بازدید : 149 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

ویژگی های کلی قالب



    فضای عالی برای سایت های عاشقانه و تفریحی[*]این قالب Responsive است (واکنش گرا) بودن آن است یعنی با توجه به اندازه صفحه نماش کاربر اندازه قالب هم تغییر میکند[*]منو اصلی بسیار زیبا سایت[*]منوی آبشاری برای موضوعات سایت[*]دارای کد آرشیو حرفه ای رزبلاگ (امکان حرفه ای رزبلاگ)[*]دارای کد آخرین نظرات سایت (امکان حرفه ای رزبلاگ)[*]لینک های اشتراک گذاری زیبا[*]امکان تغییر آسان لوگو[*]پیشنهاد من برای یه سایت عاشقانه و تفریحی بخاطر عالی بودن این قالب

تیک ناب بازدید : 408 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

 ویژگی های کلی قالب


    فضای زیبا,عالی,و حرفه ای برای یک سایت گالری عکس
    قابلیت زوم تصاویر
    قرار گرفتن بلاک ها در منوهای آبشاری زیبا
    منوی آبشاری برای موضوعات
    این قالب حرفه ای ترین قالبی هست که برای سایت های گالری عکس رزبلاگ منتشر شده

ویژگی های این قالب از نظر سئو : استفاده از تگ های جدید هدینگ رزبلاگ برای سرعت در ایندکس مطالب

    رعایت اصول کدنویسی html تا حد ممکن

aminjamdoost بازدید : 202 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

نزدیک به ۵ سال از روزی که آپدیت پاندای گوگل منتشر شد میگذرد٬ بسیاری آپدیت پاندای گوگل را قدمی بزرگ در رشد فضای وب و بهبود نتایج جستجو میدانند. موردی که شاید خود گوگل هم آن را قبول داشته باشد و به آن ببالد.

در این پست قصد داریم به بررسی ۵ باور اشتباه موجود در سئو بپردازیم که شاید زمانی استفاده از آنها در سئو توصیه شده و بسیار مفید بود اما امروزه نه تنها تاثیر مثبتی ندارند بلکه میتوانند تاثیر منفی نیز داشته باشند.

aminjamdoost بازدید : 136 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

در این مقاله به شکل سریع میخواهیم به مطالب تکراری (Duplicate) و تاثیر منفی آنها به پردازیم . اول از همه باید به سوال زیر پاسخ دهیم :

مطالب تکراری (Duplicate Content ) چیست ؟

در کل به هر مطلبی که با 2 یا چند لینک به توان به آن دسترسی داشت مطلب تکراری گفته میشود .
وقتی یک مطلب در 2 آدرس موجود باشد تصمیم گیری اینکه کدام موضوع سرچ شده در موتور جستجوگر به کدام یک از این مطالب شبیه است سخت میشود و عمدتا نتیجه مطلوب حاصل نمی گردد.
تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo 
مواردی که عمدتا باعث ایجاد مطالب تکراری می شوند :

1- پارامتر های آدرس URL Parameters

مانند وقتی که یک مطلب با پارامتر هایی از نوع گت فراخوانی میشوند. 
تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo

2- صفحه پرینت از مطالب

عمدتا لینک صفحه ای که پرینت از مطالب در آن قرار میگیرد صفحه ساده می باشد که برای پرینترها مناسب باشد که مطالب در آن صفحه و صفحه اصلی باعث ایجاد مطالب تکراری خواهند شد. تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo

3- Session Ids

 

تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo

 

اما روش های رفع مطالب تکراری (Duplicate Content ):

 

اولین روش و موثر ترین روش استفاده از ریدارکت Redirect شدن مطالب کپی به لینک اصلی می باشد.


تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo

 

که این روش در بیشتر مواقع قابل اجرا نمیباشد . مثلا وقتی که یک مطلب قرار است در یک صفحه ساده پرینت گرفته شود .

استفاده از تگ Rel="canonical"

یکی از روش های استاندارد که به موتور جستجو میفهماند که این صفحه نسخه ای کپی از صفحه اصلی است و روش استفاده آن به سادگی است که می بایست تگ زیر در صفحات کپی شده و تکراری قرار گیرد و لینک مطلب اصلی به جای لینک قرار گرفته شود .
به عنوان مثال :
<link href="http://www.softiran.org/canonical-version-of-page/" rel="canonical" />

 

تاثیر مطالب تکراری در سئو شدن وب سایت duplicate-content-seo

منبع : http://moz.com/learn/seo/duplicate-content

aminjamdoost بازدید : 222 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

پیج رنک گوگل (Google Page Rank و به اختصار PR) رتبه ای از یک تا ده، به صفحات وب سایت هاست.(نه دامنه).پیج رنک گوگل از سال ۱۹۹۶ میلادی متولد شد.در آن زمان کل وب جهان خالی از محتوا و بسیار بسیار محدود بود.همچنین هنوز استفاده از موتورهای جستجو باب نشده بود.گوگل در آن زمان با ابداع پیج رنک طیف وسیعی از وب مستران را به خود جلب کرد تا به انگیزه افزایش پیج رنک، به این موتور جستجو که در حالت محبوب شدن بود، روی آورند. گوگل در آن زمان ، بر اساس لینک های ورودی به سایت ها داده می شد پیج رنک را محاسبه می کرد و طبیعتا هر سایتی که لینک های بیشتری از سایر سایت ها به او ارجاع داده شده باشند، پیج رنک بالاتری می گرفت و صفحه که پیج رنک بالاتری دارد، از نظر گوگل صفحه مهم تری تلقی می شد.

اما شاید از خود بپرسید چرا فعل های گذشته به کار برده می شود؟(می شد،می گرفت، محاسبه می کرد).زیرا پیج رنک گوگل، همزمان با تغییر وب جهان و مردم، تغییر کرد که در ادامه متوجه می شوید!

اما پیج رنک چگونه محاسبه می شود؟

گوگل به هر صفحه یک مقدار پیش فرض برابر با ۰٫۲۵ می دهد.یعنی یک صفحه دارای پیج رنک اولیه ۰٫۲۵ است.اگر سه صفحه به صفحه X لینک بدهند، پیج رنک صفحه X برابر با ۰٫۷۵ خواهد بود.

اگر پیج رنک از صفحه X به صفحه Y چند بار لینک داده شده باشد، یا صفحه ای به خودش لینک دهد، هیچ مقدار پیج رنکی منتقل نمی شود.

اگر لینک صفحه مبدأ، لینک nofollow باشد، پیج رنک منتقل نمی شود.

اگر صفحه مبدا، دارای لینک خروجی باشد، مقدار کمتری پیج رنک منتقل می شود.برای مثال اگر صفحه X دارای دو لینک خروجی باشد که یکی از آنها صفحه Y لینک شده باشد،نصف پیج رنک از صفحه X به صفحه Y منتقل می شود.

فرمول پیج رنک گوگل ابتدا مطابق شکل بوده است:

یک منهای مقدار اولیه منهای حاصل ضرب مقدار اولیه در جمع پیج رنک های صفحات لینک دهنده منهای تعداد لینک های خروجی آنها.

فرمول اولیه محاسبه پیج رنک گوگل

مقدار اولیه پیشفرض عدد ۰٫۲۵ بود که در طول مدت و تغییرات گوگل به ۰٫۵ و ۰٫۸ تغییر کرد.

پس از گذر زمان در سال ۲۰۰۷ و جان گرفتن بیشتر اینترنت و پر شدن سطح وب از وب سایت های مختلف و همچنین جا افتادن کامل موتور جستجوی گوگل در جهان، وب سایت ها و تجارت های اینترنتی، برای افزایش پیج رنک صفحات خود دست به دامان روش های متعددی شدند.تبادل لینک، خرید و فروش لینک، و فعالیت در سایت هایی که صرفا محل نگهداری لینک بودند(مزرعه لینک یا link farm) از این روش ها بود.سپس گوگل اقدام به مبارزه با خرید و فروش لینک و حذف سایت های خدمات تبادل لینک و مزرعه لینک و سایتهایی که از این روش ها استفاده می کردند نمود.

سپس در سال ۲۰۰۸ بحث follow و nofollow شدن لینک ها مطرح شد و قرار بر این شد که اگر لینکی nofollow باشد، پیج رنک را منتقل نکند.سپس گوگل اعلام کرد، اگر قصد دارید لینک خرید و فروش کنید حتما آن را nofollow کنید.(مقاله لینک های نوفالو را مطالعه کنید).

اما بازی به همینجا ختم نشد و گوگل مجبور شد، فرمول پیج رنک را تغییر دهد و دست آخر فرمول پیج رنک با اعمال تغییراتی در فرمولی که در بالا ذکر شد، تغییر کرد.فرمول دقیق پیج رنک دیگر معلوم نیست و هیچ مرجع قابل استنادی برای آن وجود ندارد.گوگل برای عدم رشد اسپمر ها و وادار کاربران به روش های صحیح سئو، دیگر حرفی از پیج رنک نمی زند.

پیج رنک ها به صورت لحظه ای محاسبه نمی شد و گوگل به صورت دوره ای پیج رنک ها را بروز می کرد.پس از سال ۲۰۱۰ شاهد تغییرات در پیج رنک ها بودیم.بسیاری از سایت هایی که تصور می شد باید پیج رنک بیشتری بگیرند، ناگهان کل پیج رنک خود را از دست دادند و بسیاری از سایت هایی که گمان نمی رفت پیج رنک آنها افزایش یابد، افزایش یافت.

پیج رنک ها تقلبی نیز به بازار آمد.اکنون بسیاری از پیج رنک ها قلبی است و روش هایی وجود دارد که بتوان پیج رنک تقلبی ایجاد کرد.حتی پیج رنک های تقلبی از نظر سایت هایی تشخیص پیج رنک و نوار ابزار هایی که پیج رنک گوگل را نشان می دهند ممکن است تقلبی تشخیص داده نشود.

پیج رنک های گوگل در قدیم هر سال ۳ تا ۵ بار به روز می شد.اما با گذشت زمان بخصوص بعد از سال ۲۰۱۰ بروز رسانی های پیج رنک های گوگل، به تاخیر افتاد.در سال ۲۰۱۰ فقط یک بار پیج رنک ها اپدیت شد.پس از سال ۲۰۱۲ نیز یک سال طول کشید تا در سال ۲۰۱۳ پیج نک ها اپدیت شد.در سال ۲۰۱۴ نیز اصلا پیج رنک ها به روز نشد! و هنوز هم در سال نوی ۲۰۱۵ میلادی به روز نشده است.

احتمال می رود، گوگل با عدم بروز رسانی  پیج رنک ها قصد دارد راه را بر اسپمر ها و خریداران و فروشندگان لینک، تنگ کند.همچنین این احتمال وجود دارد که پیج رنک های فعلی، همگی پیج رنک واقعی که نزد گوگل محفوظ است نباشند تا موجب گمراهی فروشندگان و خریداران لینک و کلاه سیاه کاران شود! اما همچنان پیج رنک یکی از مواردی است که موجب می شود، خزنده های گوگل بیشتر به سایت سر بزنند و در نتیجه مطالب زودتر در نتایج گوگل قرار گیرد.

پیج رنک بالا داشتن به معنی این نیست که آن سایت بالای صفحاتی قرار می گیرد که پیج رنک پایین تری دارند(و برعکس).

با همه این توضیحات که به هیچ وجه  نشان از بی اهمیت دانستن پیج رنک نیست، اکنون بهتر است صرف نظر از پیج رنک، به محتوا و جذب مخاطب بپردازید و به پیج رنک گرفتن سایت خود فکر نکنید.بدون شک اگر هم گوگل پیج رنک ها را به روز کند، به گونه ای به صفحات پیج رنک می دهد، که راه مجددا بر اسپمر ها باز نشود و دنیای اسپم، بیش از این جان تازه نگیرد.

aminjamdoost بازدید : 136 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

منابع زیادی در مورد سئو و چگونگی بالا بردن رتبه در گوگل وجود دارند اما، در اینجا چند راه ساده و عاری از دردسر برای بهبود رتبه گوگل معرفی شده است

Startup-SEO-Tips-How-to-Improve-Google-Search

چگونگی رتبه بندی صفحات توسط گوگل

یک صفحه در وب به دو روش توسط گوگل رتبه بندی می شود.

اول، تعیین رتبه به هر صفحه. این یک عدد بین ۰ و ۱۰ می باشید، ۱۰ به معنای بیشترین رتبه و ۰ به معنای هیچ و کمترین قدرت. تمام صفحات از ۰ شروع می کنند، تعداد بسیار اندکی به رتبه ۱۰ رسیده اند. همچنین صفحات می توانند بر اساس کلمات کلیدی رتبه بندی شوند. هنگامی که خوانندگان وب یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کند، صفحاتی که گوگل آنها را به عنوان کلمات کلیدی قدرتمند تعیین کرده در رده های نخست نشان داده خواهند شد. معمولا سه صفحه اول نتایج بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می شوند. گوگل اطلاعات کاملی از الگوریتم خود در رتبه بندی را منتشر نمی کند، اما برخی از جنبه های آن در جامعه بهینه سازی موتور های جستجو شناخته شده هستند.

تبادل لینک

بخشی از الگوریتم گوگل در تعداد لینک هایی که به یک صفحه است مرتبط است. وجود لینک های ورودی بیشتر به یک صفحه معمولا رتبه بهتری را تولید می کند. یکی از راه های به دست آوردن لینک های ورودی تبادل لینک با صاحبان وبلاگ ها و وبسایت ها است. یکی دیگر از گزینه ها، نوشتن پست میهمان در وبلاگ ها با یک لینک به صفحه ای که می خواهید رتبه آن بهبود یابد می باشد. با این حال، در هنگام انتخاب وبسایتی برای تبادل لینک، کیفیت آن را هم در نظر بگیرید. یک لینک از سایت اسپم و بی محتوا، آسیب بیشتری در بر خواهد داشت. پس توجه داشته باشد با وب یا سایتی که تبادل لینک انجام می دهید هم برای وب سایت شما وهم برای وب سایت طرف مقابل خوب است توجه کنید که وجود زیاد لینک هم خوب نیست سعی کنید لینک های بهتر را نگه دارید

استفاده از کلمات کلیدی بطور مؤثر

هنگام ایجاد محتوای جدید برای سایت خود، به کلمات کلیدی آن هم فکر کنید. این نوع عبارات مورد استفاده ی موتور های جستجو برای پیدا کردن آنچه که کاربران به دنبال آن می گردند قرار می گیرد. کلمات کلیدی را در عنوان و چند بار هم در متن مطلب خود قرار دهید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید. کلمات کلیدی مشابه زیاد در یک مطلب آن را شبیه به اسپم جلوه می دهد. از کلمات کلیدی مشابه به عنوان لنگر متن خود در هنگام اتصال آن به صفحه ای دیگر استفاده کنید.

ابزار به اشتراک گزاری مطالب

شما می توانید برای بالا بردن ترافیک سایت و بالا بردن رنک گوگل از ابزار اشتراک گزاری استفاده کنید تا بازدید کنندگان مطالب شما را به اشترا ک بگزارند در شبکه های اجتماعی وموتور های جستجو مانند فیسبوک -گوگل -یاهو و… با این کار موتور های جستجو همچون گوگل مطالب شما را در درجه ی بالا تری قرار می دهد به طوری که این مطالب از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد

ابزار محبوبیت در گوگل

شاید در بیشتر سایت هایی با ترافیک بالا و رنک بالا دیده باشید این ابزار در جا های مختلف قرار می گیرد که بیشتر در گوشه ی سمت چپ پایین وجود داردبا استفاده از این ابزار از بازدید کننده می خواهید که با یک کلیک بر روی ۱+ شما را در گوگل محبوب کند به طوری که افرادی که می پسندند صفحه را بر روی ۱+ کلیک و هر چه بیشتر باشد این رای ها گوگل این صفحه را در صفحه ی جستجوی بالاتر قرار می دهد که این باعث بیشتر شدن رای ها و ترافیک بشتر در مجموع بالا رفتن رنک گوگل  میشود

aminjamdoost بازدید : 130 شنبه 20 دی 1393 نظرات (1)
  • آیا سایت شما در گوگل پنالتی شده است?
  • از طریق این سایتی که به شما معرفی می کنم امروز می توانید اسپم بودن (پنالتی شده) سایت خود را در گوگل چک کنید و مطمئن شوید که دلیل کاهش بازدید سایت شما و افت رتبه ای که در گوگل اگر داشتید به خاطر پنالتی شدن گوگل بوده است یا خیر.
  • Capture
  • برای چک کردن اینکه بدانید سایت شما در گوگل پنالتی شده یا اینکه در سندباکس گوگل است از آدرس زیر می توانید استفاده کنید :
  • http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker
  • پنالتی یا سند باکس شدن دلایل زیادی میتونه داشته باشه که بعضی از موارد آن :
  •  
  • مطالب کپی در سایت
  • دریافت لینکهای نامربوط از سایت های دیگر
  • دریافت لینک از سایتی که خودش اسپم هست و شما خبر ندارید
  • دریافت لینک ازصفحه ای از سایت که بلاک شده
  • تولید محتوای بی کیفیت و یا تولید محتوا بوسیله روبات های نرم افزاری
درباره ما
Profile Pic
این سایت باکلی زحمت وهزینه درست شده است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 142
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 342
  • بازدید ماه : 2,019
  • بازدید سال : 21,971
  • بازدید کلی : 241,458
  • کدهای اختصاصی